2011. november 1., kedd

A szószmánia kezdete...

Az unokatesómtól egy Mártások & szószok elnevezésű könyvecskét kaptam a születésnapomra. Így most már szenvedélyesen fogok különböző önteteket készíteni attól függően, hogy húst, tésztát vagy zöldséget eszünk. Beköszöntött a szószok kora ;) A kort egy tésztaszósszal nyitottuk...

Mediterrán tésztaszósz
1 fej vöröshagymát, két gerezd fokhagymát és 2 szál zöldhagymát olajon pirítani kezdtem. Persze előtte apróra vágtam őket. Utána került erre rá a szintén apróra vágott uborka (fél szál) és paradicsompaprika (1 db). Még pároltam kicsit őket. Eközben forró vízbe dobáltam fél kiló paradicsomot, melyek végén egy x alakú bemetszést ejtettem előzőleg, hogy a héját könnyen le tudjam majd húzni. (ezt hívják blansírozásnak) A héjától megszabadított paradicsomokat apró kockákra vágtam és rádobáltam a zöldségeimre. Még 2 dl húslé került bele, 2 ek. sűrített paradicsom és egy kanál vaj, hogy szép fényes legyen. És addig főztem, amíg egy szósz nem lett az egészből. A végén fűszereztem sóval, egy friss (kimagozott!) chilivel, bazsalikommal és oreganoval. A tűzről levéve még fél üvegnyi karikára vágott olívabogyó is került bele.

Ma jön Szonja is vacsorára, Olivér húga, aki vegetáriánus, szóval részben ezért is lesz ma húsmentes a menü. A másik ok pedig a hétvégén töménytelen mennyiségben elfogyasztott hús. Most jól fog esni ez a lazább, könnyedebb étel, mielőtt holnap újból belevágnánk a húsevésbe ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése