2011. november 8., kedd

Paradicsom és kókusz

Kicsit előrejárok a főzésben. Ma kétszer főztem: mára és holnapra. Ma este egy egyszerű sültcsirke-krumplipüré kombó lesz paradicsomsalátával. Holnap pedig csirke tikka masala, amit azért készítettem el, mert nagyon tetszett a neve.

A mai menüről nem is beszélnék sokat, mert bizonyára mindenki ismeri és többször kóstolta is. Csak annyival dobtam fel, hogy csirke alsócombokat használtam és minden comb bőre alá töltöttem fűszervajat, hogy még puhább legyen a hús. A pürét pedig úgy tettem finomabbá, hogy vajjal és reszelt sajttal összeturmixoltam. A salátába a paradicsomon kívül pedig természetesen bazsalikom is került. Fél óra alatt elkészíthető menü, szóval nem is érdemel több betűt. Csak még annyit, hogy hétköznapisága ellenére nagyon finom. A tikka masala pedig ugyanilyen finom, azonban még különleges is. Ez egy enyhén csípős curry étel, amit Jamie Oliver alapján készítettem el a következő módon:

Csirke tikka masala
Egy fej apróra vágott vöröshagymát, egy csokor felaprított petrezselymet és egy friss, felkarikázott chilit olajon és diónyi vajban pirítok. Közben gyömbért szórok rá és addig forgatom, amíg szép színe lesz. Ezután kerül rá két csirkemell felkockázva és egy csomó fűszer: cayenne bors, koriander, só, bors, szárított chili, fűszerpaprika és még egy kevés gyömbér. Jól átkavarom, hogy a hús beszívhassa a fűszereket. Ezután jön a nagy mutatvány: fél konzervnyi paradicsomot és 200 ml kókusztejet öntök az egészre és még 2 dl vizet. Kicsit furcsának hangzik, de tényleg passzol a paradicsom és a kókusztej. Utána még egy evőkanálnyi kókuszreszeléket adok hozzá és az egészet felforralom. Miután felforrt, a lángot kisebbre állítom és gyöngyözve főzöm kb 20 percig. A 20 perc alatt a hús megpuhul, a szósz pedig besűrűsödik. Rizzsel és joghurttal tálalom. De szerintem valamilyen savanyúság is illik hozzá vagy fejessaláta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése