2011. november 5., szombat

Léböjt 2. nap és a csodálatos chili con carne

Egészen jól bírom a léböjtölést, még nem voltam halálosan éhes. Persze tegnap este, amikor Olivér Gergővel ette a sok finomságot, akkor igencsak vágyódtam az igazi étel után, de valahogy azután mégis ellenálltam. Megettem szépen a szőlőmet és ittam jó sokat. Ma reggelre megmaradt még három körte, szóval az volt a reggeli. A boltban pedig megvettem a mai menüt is: 0,75 l alma-szilvalé, 0,75 l körtelé, 1 kiló narancs és 2 grapefruit és a tegnapról megmaradt 2 db citrom meg sok-sok tea. Persze Olivér most sem ezt kapja. Neki chili con carne-t készítettem...

A jó öreg chili con carne

Rengeteget csináltam, szóval Olivér holnap is ezt eszi, egy részét pedig lefagyasztottam és azt a jövőhét valamelyik napján esszük majd meg. Egyszerű és gyorsan kész van. Két fej vöröshagymát, három gerezd fokhagymát és két közepes répát apróra vágok, majd bő olajban el kezdem őket pirítani. Amíg pirulnak, addig kapnak egy púpozott kávéskanálnyi fahéjat, római köményt és cayenne borsot. Addig pirítom őket, amíg szép színt kapnak. Ezután került rá 400 gramm konzerv csicseriborsó, 400 gramm konzervbab, egy konzervkukorica és 2×400 gramm paradicsomkonzerv. Átkavarom és fél kilogramm darált marhahúst beleforgatok és egy kaliforniai paprika - apróra vágva - is kerül bele. Fél liter víz kerül még bele, egy nagy adag só és bors és felforralom az egészet. Ezután lassú tűzön egy óráig főzöm, néha megkavarom, hogy ne égjen le és hozzáadok egy csokor petrezselymet és egy jó adag pirospaprikát is. Szóval mindössze ennyi és nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése