2011. november 3., csütörtök

Mennyi, de mennyi!

Ma este Juditékat látjuk vendégül, szóval készültem rendesen. Ami meglepő, hogy mindössze három óra hossza alatt végeztem az egész menüvel, ami nem fér be a hűtőbe jelenleg, tehát igen temérdek mennyiségű finomságot pusztíthatunk el ma.

A három előétel: töltött paprika, töltött burgonya és caprese
Az előételek most igen egyszerűek és nagyon gyorsak is, de különösen finomak. Először 4 paradicsom paprikát töltöttem meg a következővel: főt rizs+tömlőssajt+reszelt trappista+zöldfűszerek. A paprika tetejét levágtam, kimagoztam és beletöltöttem a sajtos rizst. Ezután megszórtam még egy kis reszelt sajttal, a kucsmáját visszaraktam rá és 10-15 percig sütöttem őket. Melegen tálalom. A burgonya is ugyanígy meg lett töltve, de először ezt héjában villával megszúrkálva mikróban 30 percig sütöttem. Mikor kivettem egy kereszt alakú bemetszést ejtettem a hosszabbik oldalán, amit kinyitottam és kiszedtem belőle egy kevés pürét. Ezt a pürét hozzáadtam az előzőleg elkészített krémhez, ami túróból, vajkrémből, tejfölből és friss petrezselyemből állt. Ezt a krémet pedig visszatöltöttem a lyukakba. Végül egy egyszerű caprese salátát készítettem. A világ legegyszerűbb salátája, mely ugyan eredetileg olasz recept, én mégis szeretem úgy látni, hogy magyar színekben pompázik. A lényege. egy kört alkotok egy szelet paradicsomból, egy szelet mozzarella sajtból és egy levél bazsalikomból. Ezek követik egymást felváltva, amíg körbe nem érnek. Nos, szerintem már ezzel a három étellel is jól lehet lakni, de a nagyja még hátra van.

A főételek: bevezetésként zellekrémleves majd csirke fajitas és sült csirke csokoládés öntettel.
A leves a jól bevált zellerkrémleves lesz (receptjét alul megtaláljátok). Ma gonoszkodott velem egy kicsit, mert mikor belekerült a tejszín és egy kicsit nem figyeltem oda, akkor sikeresen kifutott. De az íze még így is mennyei. Három fajta sajttal fogom tálalni.
Ezután pedig következnek majd a csirkék. Elkészítettem a csirke fajitast (tejföllel és paradicsomos salsával, ahogy szoktam - recept szintén lentebb), mert azzal nem lehet mellélőni és csináltam egy kis extrémebb dolgot is, hátha bejön. Ez pedig a sült csirke csokoládés öntettel. Elég furcsa, mégis finom. Először forró húslében megpuhítok egy - kimagozott és apróra vágott - chilit. Amíg ez puhul, addig egy hagymát, két gerezd fokhagymát apróra vágok és 10 dkg zsemlemorzsába beleforgatok 10 dkg mazsolát és hozzáadok egy késhegynyi fahéjat, koriandert és szerecsendiót. Ezután a zsemlemorzsás mazsolát, két szem - apróra vágott - blansírozott paradicsomot és a hagymákat összeturmixolom. Ráöntöm a chilis húslevest és tovább turmixolom. Végül felteszem a gázra és el kezdem főzni. Ez kb 5-10 perc. Mikor ezzel kész vagyok egy tábla étcsokit beleforgatok, ami elolvad benne. Végül magozott meggyeket rakok még bele. Nagyon kiváncsi vagyok, hogy mi lesz a visszhangja ennek az ételnek, mert lehet, hogy túl különleges ahhoz, hogy szerethető legyen.


A csalás: a desszert
Nem volt kedvem szöszölni a desszerttel és nem is volt semmilyen jó ötletem. Így a közeli cukrászdából hoztam francia krémest. Ami nagyon finom. És tudom, hogy egy kicsit csalás, de végülis mire már a desszertre kerül a sor, mindenki tömve lesz a különböző finomságokkal. Remélhetőleg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése