2011. október 31., hétfő

Sok mosolygós száj...

Hétvégén a szülinapomat ünnepeltük családi körben, így anyuéknál töltöttük a hétvégét otthon. Már elég rég nem voltam otthon, hiányzott a kisvárosi nyugi. Persze azért nem volt olyan hatalmas nyugi. Anyu szombaton továbbképezte magát,így nekem kellett főzni. 9! embernek. Mert jött a nagymamám vendégségbe, nagynénémék pedig betegek, így most nekik is anya főz. Otthon volt 6 sertésszelet és mama hozott egy csirkét. Ebből kellett kiagyalni valamit.

Az egyértelmű volt, hogy a csirkének a melléből a csirke fajitas receptje készül el, mert az igen nagyon favorittá vált már nálunk. Most azonban sokkal több hagyma és paprika került bele, így még szaftosabb lett. A nagymamám el volt ájulva attól, hogy milyen gyorsan kész ez a nagyszerű étel.

A maradék csirkéből húslét csináltam, mert gondoltam, hogy szuper lenne valami krémlevest is enni. A csirke leve gyorsan kifőtt, kapott még két húsleveskockát és kész is volt. A combokat és a szárnyakat - miután kihűltek - ízesítettem sóval, borssal és fokhagymagranulátummal, ezután bekerültek egy sütőzacskóba, onnan a sütőbe és jó szaftosra sültek.

Közben két répát és egy fej vöröshagymát bő olajon megpirítottam és nagy örömmel tapasztaltam, hogy egy fél méteres - igen, 50 cm - petrezselyemgyökér fekszik a hűtőben. Így megszületett a leves ötlete: petrezselyemgyökér-krémleves. Szóval a répa meg a hagyma az olajon szépen megpirult, így ráraktam a felkockázott gyökeret és ráöntöttem az alaplevet. Hagytam főni jó sokáig, hogy megpuhuljanak a zöldségek.

Addig a sertésszeletekbe egy sajtos krémet készítettem. Kockasajt+paradicsompaprika+tejföl+majonéz+mustár+reszelt trappista. A sertésszelet alá egy szelet bacon, a tetejére ez a krém, feltekertem és két fogvájóval rögzítettem. Ezután vízben megpároltam és olajon pirosra sütöttem.


Végül befejeztem a levest is: 6 dl tejszín került bele és összebotmixereztem.

Közben Olivér is felkelt és készített egy kis uborkás-kukoricás salátát. Fogalmam sincs, hogy mit rakott bele, de nagyon finom lett.

Szóval szombaton ez került az asztalra: petrezselyemgyökér-leves sajttal megszórva és pirítóssal tálalva, csirke fajitas rizzsel és tejföllel, sült csirke, baconbe tekert sertésszelet és uborkasaláta kukoricával.

Mindenki jóllakott. És annyira örültem annak, hogy láttam, hogy milyen boldoggá tettem anyuékat és mamát ezzel a menüvel. És nemcsak azért, mert finom volt minden, hanem mert most volt először alkalmam nekik főzni és láttam rajtuk a büszkeséget, az elégedettséget. Hát mégsem hiába neveltek ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése