2011. november 17., csütörtök

Gyros!!!!

Most nagyon benne vagyok ezekben a tradicionális ételekbe, így ma este gyrost ettünk, ami eredetileg egy görög fogás, mégis mindenki töröknek hiszi. Ez talán azért van, mert végülis ők adtak neki nevet, amikor dönernek, forgónak nevezték el. De hála a görögöknek, hogy kitalálták ezt az ételt, mert különben most nem tudnánk mit enni a hajnalig tartó bulik után. ;) Vagy nekem is többet kellett volna gondolkoznom a mai menün.

A görög gyros
2 csirkemellet apróra felkockázok, sózom, borsozom és megsütöm. Addig apróra darabolom a zöldségeket: egy szem paradicsomot, egy db lilahagymát, egy marék savanyú uborkát és egy fél fel vörös káposztát. A hús még mindig sül, szóval elkészítem az önteteket. A joghurtos öntethez kell két pohár joghurt, amibe belereszelek 2 gerezd fokhagymát és hozzáadok egy lereszelt kígyóuborkát, aminek előzőleg kinyomkodtam a levét. Sózom és meghintem kaporral, ezután jön a botmixer és az egészet egy homogén szósszá préseli össze. A csípős szósz még ennél is egyszerűbb: ketchup, Erős Pista, sűrített paradicsom összekeverése és kész.

Az összerakás pedig a következőképpen alakul: a pitát grillserpenyőben felforrósítom, a közepébe helyezem a húst, rá joghurtos öntet kerül, majd a zöldségek: a hagyma, a paradicsom és a káposzta, utána megint joghurtos öntet, végül az uborka és a csípős szósz. Némi gyakorlás után könnyebben össze tudjuk majd tekerni a pitát, nekem ma sikerült először, pedig már néhányszor elkészítettem ezt az ételt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése