2011. október 26., szerda

Ilyet aztán nem kapsz egy gyorsétteremben sem...

Jamie Olivernek van egy nagyon jó hamburger receptje, nekem meg egy nagyon jó grillserpenyőm, ezért logikusnak hatott az ötlet, hogy hambit készítsek mára. A jó tradicionális hamburgert, kicsit egészségesebben...

A reggeli anyagbeszerzés nem ment olyan egyszerűen. Azért el kell ismernem, hogy eléggé fel is bosszantott a dolog. A kedvenc Sparomban nincs darált marhahús. Oké, előfordul. Viszont nincs darált marhahús a Dob utcai Reálban sem, a Király utcai Príma (Príma?) CBA-ban sem és a Király utcai Sparban sem. És erre kb egy óra alatt jöttem rá, mert a kedvenc Sparomba megkaptam mindent, így azt hazavittem, utána futkostam ide-oda. A Príma CBA-ban találtam hambizsömlét, azt hazavittem, mert utána a másik Sparban meggyanúsítanak, hogy eltulajdonítottam... Szóval lényeg a lényeg: nem jutottam marhahúshoz. Végül beértem a darált pulykával. Gondoltam megteszi. Szerintem jobb is lett így...

A tradicionális hamburger
Először a pulykából kellett marhát csinálnom. Fél kiló darált húst egy tojással, sóval, feketeborssal, mustármaggal, két evőkanál mustárral és zsemlemorzsával jól összedolgoztam. Ebbe került még egy csokor petrezselyem apróra vágva, egy kevés köménymag. A lényeg, hogy kellemesen gyúrható állagú legyen a végére. A fél kiló húsból hat labdácskát gyúrtam és a hűtőbe tettem állni hagyni, mert Jamie szerint a hidegtől összetömörödnek. Csak 2 óra múlva kezdtem el sütni. Előtte pedig összevagdaltam egy fej lilahagymát, két paradicsomot (ezeket karikákra), egy kevés savanyú ubit (csíkokra kellett volna, de nálam karikák) és néhány salátalevelet kicsit összetépkedtem.

Két órával később Olivér megéhezett, így eljött a húspogácsák ideje. De előtte a hamburgerzsömléket (amit a 3. boltban tudtam beszerezni) három részre vágtam, bekentem egy kis olajjal és meggrilleztem őket. Utána a húslabdákat nagyon vékonyra lapítottam és mind a két oldalukat meglocsoltam olajjal. Így kerültek bele a grillserpenyőbe. Kb. 7-8 percig sültek.

Ezután következett a hamburger összeállítása. Rétegzésből jól vagyok. Alulra a zsömlére először a saláta került, rá a hagyma majd ketchup és mustár, egy szelet cheddar sajt és erre egy húspogácsa. Utána a zsömle közepe, cheddar sajt, paradicsom, ubi, ketchup és mustár és végül lefedtem a zsömle tetejével. A magassága meg sem közelítette a B.K-ben vagy MD-ban kapható példányokat, inkább azt mondanám, hogy jóval túlszárnyalta őket. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy hústűvel kellett összetartani őket és átharapni őket lehetetlen volt. Nagyon isteni lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése