2011. október 25., kedd

Hogyan tegyük izgalmassá a köretet?

Ma nem vagyok valami kreatív. Körülbelül másfél órát igényelt az étel kitalálása... De végül megszültem.

Sajttal-bazsalikommal töltött csirke
Kettőnknek négy csirkemell éppen elég lesz. Muszáj volt csirkét csinálnom, mert Olivér már a marhahús betege (folyik is az orra), szóval remélhetőleg a csirke meggyógyítja. Annyit csináltam, hogy a mellekbe zsebet vágtam. Ezt általában a főzős músorokba baromi egyszerűnek mutatják. Én most próbálkoztam vele először és megsúgom, hogy nem egyszerű. Figyelni kell arra, hogy ne vágd túl, mert akkor hátul kifolyik a töltelék, de ne legyen túl kicsi sem a zseb, mert akkor alig fér bele valami. És persze még legyen szép is a végén. Szóval a zsebek elkészültek: ezután került bele egy mini mozzarella, egy kevés feta és néhány levél bazsalikom. Utána hústűvel megpróbáltam lezárni. (Szintén komoly munka volt.) Ezután olajos vajba vagy vajas olajba sütöttem kb. negyed óráig. Belül puha maradt, kívül pedig szép piros és ropogós. No, ehhez normális esetben rizst főztem volna vagy krumplipürét, de most volt időm szórakozni...

Nevezzelek tán rizottónak?
Egy fej hagymát apróra vágtam és negyed kiló bacont szintén. Utána minden belekerült egy lábosba rá egy kis olaj és vaj, majd el kezdtem fonnyasztani, pirítani, dinsztelni, mindent csinálni. Utána, amikor a hagyma már összeesett, akkor rákerült egy konzervnyi fehérbab és egy kevés főtt rizs. Ezt jól átforgattam aggódva, hogy leég (de nem égett le :))-. Utána jöttek a fűszerek: kevés só, mert a bacon már eleve sós volt, apróra vágott friss bazsalikom, kakukkfű és kapor. Egy ragacsos köretet kaptam, ami tényleg isteni, szóval Olivérnek is örömet kell, hogy okozzon :)

A húsra még lehet, hogy olvasztok sajtot vagy lesz rá valamilyen mártás...Nem tudom még, hiszen így is nagyon finom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése