2011. október 19., szerda

A szülinapi tortám!

Tegnap paparapararam 22 éves lettem és mivel anyukám nem volt a közelben, ezért magamnak gyártottam születésnapi tortát.

Gyümölcstorta
Az alapja hihetetlenül egyszerű. Kb. 10 dkg diótöltetélek, kétszer ennyi porcukorral összekevertem és át kellett volna szitálni, de én nem tettem és így is klassz volt. Utána négy tojás fehérjét habbá vertem és ebbe beleforgattam a cukros diót. Ezután került a tortaformába és 30 percig pihent szobahőmérsékleten. Addig elkészítettem a krémet. 25 dkg mascarponét és 20 dkg tejszínt krémesre kevertem. Ebbe került egy citrom héja lereszelve és két evőkanál (nálam egy csomag) vaníliás cukor. Ebbe a krémbe pedig fél kiló fagyasztott gyümölcs (ebben volt a ribizlitől kezdve, a málnán, epren, szedren keresztül mindenféle finomság) került és készen is lett. Utána az alapot 6 percig mikróztam (grill+sütő funkció) és mivel ennyi idő alatt meg is sült kivettem a mikróból és ráöntöttem a krémet. Utána be a hűtőbe és már csak a fogyasztáskor került elő. 

Az alja hihetetlenül ragacsos lett, viszont nem zavart, amikor még három perc múlva is ott volt a számban az íze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése