2011. október 12., szerda

Hal hallatlanul

Megint Jamie Oliver szolgáltatta az ötletet. Halat akartam csinálni, de nem az egyszerű megsütöm/megpárolom módon, hanem akartam valami extrát vinni bele. És hála Jamie-nek megmutatta, hogy mit kell tenni.

Halpogácsa tzatzikivel
Nagyon kellett sietnem, mindössze egy órám volt elmenni a boltba és megfőzni. De sikerült. Kivéve persze a rendrakást, amit nem rég fejeztem be. A gyorsaság pedig az elkészítés nagyszerű ötletének is köszönhető: kb fél kilogramm burgonyát meghámoztam és felkarikáztam. Egy nagy lábosba belehelyeztem őket, hogy úszkáljanak a sós vízbe. Körülbelül ugyanennyi halat nagyobb darabokra vágtam és beleraktam a tésztaszűrőbe és beborítottam őket alufóliával. Ezután jött a csavar: a tésztaszűrőt ráraktam a lábosra és utána bekapcsoltam a főzőlapot. Vagyis addig, amíg puhára főtt a krumpli, a hal is megpárolódott. Addig megcsináltam a tzatzikit: egy uborkát meghámoztam és lereszeltem, két pohár joghurttal kikavartam és a són kívül, pirospaprikát, cayenne borsot, kakukkfüvet, oregánót és bazsalikomot raktam bele, mert szerintem a tzatziki úgy jó, minél több benne a fűszer. A hal és a krumpli pedig már puhán várta, hogy valamit alkossak belőlük: a krumpliról leszűrtem a vizet és egy tálban villával összetörtem. Rákerült a hal és összedolgoztam őket a villával. Ezt követően került bele egy púpozott evőkanál liszt (utána később még egy, mert nagyon lehetetlen volt vele dolgozni) egy jó adag só és bors, két tojás és egy csokor apróra vágott petrezselyem. Ezeket addig kavargattam, amíg egy massza nem lett az egészből.

És ezután jött a komoly munka: pogácsákat kellett formázni ebből a masszából, ami ragadt meg csúszott meg mindenféle mozgásokat végzett, mert nem érezte át, hogy én sietek. Végül úgy oldottam meg, hogy lisztbe hempergettem őket és így nagyjából felvették a megfelelő alakot és belekerülhettek a forró olajba, ahol mindkét oldaluk szép barnára sült. 

Főztem még hozzá rizst, ami nem biztos, hogy annyira illik hozzá, de már mindegy. És még egy citromos szósz is mellé lesz rakva. Ebben egy citrom leve, 2 gerezd fokhagyma, fél pohár joghurt és egy löket olaj van botmixerrel összedolgozva. Nagyon savanyú, szóval Olivér tuti nem fog belőle venni, ő csak tzatzikivel eszi majd meg. és lassan jöhetne már haza, mert éhes vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése