2011. október 7., péntek

Muszaka

Esik az eső és semmi kedvem főzni, szóval ma valószínűleg sajtos-tejfölös tészta lesz. De tegnap kicsit más volt, muszakát csináltam. 

Muszaka
Nagymamám kertjében nagyon szép padlizsánok termettek, melyek a hűtőben nem érezték már magukat olyan jól, így 4 kisebb darabot felkarikáztam és zsiradék nélkül megbarnítottam őket egy serpenyőben. Ezután félreraktam őket és a serpenyőbe belekerült fél kiló darált marahahús, amit 5 percig pirítottam. Ezután rákerült 1 fej felaprított hagyma és 2 fej fokhagyma. Megint pirultak. A végén 1 konzervnyi hámozott paradicsom ugrált bele. Együtt rotyogtak 20 percig. Addig én megcsináltam egy csomó mindent: kibéleltem egy tűzálló tál alját padlizsánnal (csak a felével), utána összekevertem 2 tojást 2 pohár joghurttal és lereszeltem 20 dkg sajtot. Jah meg 2 paradicsomot felkarikáztam. Kb. ekkora kész is lett a húsos mártás, ami rákerült a padlizsánokra. Utána még egy sor padlizsán, erre a joghurtos tojás vagy a tojásos joghurt. A tetejére a sajt és a pradicsom karikákkal végződött a mutatvány.

A recept szerint 45 percig kellene így sütni az egészet. Én ezt soknak találtam, így 30 percre állítottam be az órát. Azonban, mikor negyed óra múlva ránéztem már eléggé megégett a teteje. Ennek nem örültem és persze annak sem, hogy mindenhonnan csöpögött belőle a lé, mert eléggé teli lett a tálam. Egyébként finom lett és csak ez számít. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése