2011. október 4., kedd

Grillezni grill nélkül

Ma találtam egy klassz receptet, mindössze egyetlen gond volt vele: grill kellene az elkészítéséhez. De én ezt akartam enni, szóval vettem a bátorságot és megnéztem, hogy a serpenyőm hogy viseli, ha grillnek használják.
Csirke kebab Waldorf salátával
A csirkemelleket felkockáztam és egy pácot készítettem nekik. Ez a pác joghurt alapú volt: a joghurtba került egy-egy marék friss zellerlevél és petrezselyem levél és 3 gerezd fokhagymát is belereszeltem. Beleforgattam a csirkefalatokat és egy óráig állni hagytam. Ezután jött a merész lépés: forró serpenyőbe helyeztem a darabokat, melyeket előzőleg egy hústűre felfűztem. És utána megindult a sercegés. A joghurtos massza szépen ráégett a serpenyőre, de a teflonnak hála egy mozdulattal el lehet távolítani a koszt.
Utána még grilleződtek a nyársak egy kicsit a mikróban is, mert aggódtam, hogy nem sülnek át rendesen. De most már jól vannak.

Waldorf salátát készítettem hozzá (leírása lentebb), ami most sokkal jobban sikerült, mint a múltkor, mert nagymamám diófájáról friss diót tudtam szerezni.

És most megint csináltam egy kis levest is...

Zellerkrémleves
Egy fél fej vöröshagymát, 2 gerezd fokhagymát és 2 közepes répát el kezdtem pirítani olajon. Ez körülbelül 10 percig tartott, addig alaplevet csináltam és megpucoltam a zellert és apró kockákra varázsoltam. A pirított zöldségekre rákerült az alaplé és bele a zeller. Só, bors. Körülbelül 20-25 percig puhultak közepes lángon. Utána kaptak egy kis tejet és tejszínt, megint felmelegtek és a végén botmixerrel befejeződtek. Kenyeret pirítok hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése