2011. október 10., hétfő

Főzös kedv és hasfájás

Mi történik akkor, ha az embernek nagyon fáj a hasa? Panaszkodik, hogy tegnap bizonyára sokat evett a kolbászos tarhonyából. Ami valószínűleg igaz is, de hát mit lehet tenni, hogy ha annyira jól sikerült?

Kolbászos tarhonya
a csirke fajita
A magyar ember lányának/fiának az itthoni koszt ízlik leginkább. Ezt mutatja a tegnapi példa is, amikor Olivérrel ketten 20 dkg tarhonyát megettünk. 1 nagy fej hagymát és két gerezd fokhagymát olajon megdinszteltem. Ezután egy szál gyulai kolbász vékonyra szeletelve került a hagymára. Párszor átforgattam. Majd jött egy teáskanál pirospaprika, só, bors és felöntöttem vízzel. Megvártam, amíg felforr és ezután kis lángra vettem és beleöntöttem a tarhonyát. Addig főztem, amíg a tarhonya megpuhult és a levét el nem főtte. Kép sajnos nincs róla, mert ahogy mondtam, mind elfogyott.

Persze már tegnap este meghozta a 10 dkg tarhonya a hatását: az elalvás is nehezen ment a hasfájás miatt. És még ébredéskor is velem volt, szóval ma löttek a sulinak is. Éppen ezért mi mást csinálhattam volna? Főztem.

A múltkor nagyon jól sikerült a csirke fajita (recept lentebb), így ennek készítettem el egy változatát. Most még több hagyma került bele (egy egész fej vörös, 2 csemege és 2 gerezd fokhagyma), ezeket apróra vágtam. és most a pritaminpaprika és a csirkemell is kockákban díszeleg a serpenyőben, alig várva, hogy elfogyasszák őket.

De még mindig rengeteg időm volt, ezért most épp a tűzhelyen rotyog a holnapi ebéd is. Persze ezzel meggyűlt a bajom.

Ragu marhából
Egy lábosba olaj kerül, rá egy nagy fej répa apróra vágva, egy fej hagyma apróra vágva, 2 gerezd fokhagyma felaprítva, 2 csemege hagyma felkarikázva, 1 zeller felkockázva. A zöldségeket 10 percig pirítom az olajon. Közbe kerül még bele zellerlevél, petrezselyem és oregano. Meg persze só és bors. (és ha tetszik, akkor egy kis cayenne bors.) Miután a zöldségek megpirultak rádobálom a két centisre aprított marhadarabokat és egy púpozott evókanál lisztet. Megkavarom. És pirítom kicsit. Erre kerül egy konzerv paradicsom a levével együtt és 2,5 dl barna sör. A végén pedig 4 babérlevél. És pirospaprika. Ezután felforralom az egészet, majd kis lángon addig főzöm, amíg a hús meg nem puhul és egy sűrű szaftot nem kapok.

És ez így baromi egyszerűnek tűnik. Persze a gyakorlatban kicsit máshogyan néz ki. Nálam valami nem passzolt, mert már akkor leégett az egész, amikor még fel sem forrt. Akkor hívtam anyut, hogy S.O.S baj van. Ő mondta, hogy akkor másik lábosba át, ezt elmosom és utána vissza. Azóta mégegyszer leégett. A másik lábosba. Meg ebbe is kicsit. Szóval tiszta stressz vagyok, mert még elég sokára fog besűrűsödni. De várok és remélek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése