2011. szeptember 14., szerda

Jamie Olivert követve...

Szerintem állati érdekes az, amikor egy általad használt recept képét látod viszont egy olyan menő szakácsnál, mint amilyen Jamie Oliver. Hát ez most velem is előfordult és igen nagyra dagadt tőle a mellem...

Kakukkfüves csirkemell, paradicsomos mártással
Történt ugyanis, hogy Jamie Oliver egyik szakácskönyvét lapozgatva, rábukkantam egy olyan paradicsomos szószra, amit én már számtalanszor elkészítettem. És persze nem bonyolult, annak ellenére, hogy igen látványos étel. Forró olajba félbevágott koktélparadicsomokat helyezek és sütöm őket egy darabig. Közben oreganot, rozmaringot és bazsalikomot szórok rájuk. Majd miután sültek egy kicsit, szétnyomkodom őket, így levet eresztenek, lesz egy kis szaftjuk. Ez azért jó, mert így ha a hús nem sikerül fergetegesre és kicsit száraz lesz, e szósznak köszönhetően ezt észre sem fogjuk venni. A végén élő bazsalikomot is tépkedek bele, mert Gordon Ramsay-től megtanulva ma már tudom, hogy a paradicsom és a bazsalikom a legjobb barátok.

Ezt a szószt tegnap csirkemellre raktam, amit úgy készítettem el, hogy először fűszeres tejben megpároltam, majd olajban megsütöttem és a végén még megszórtam kakukkfűvel. Köretnek pedig rizs került a tányérba...

Tegnap került sor arra is, hogy életem első húslevesét megfőztem, ugyanis volt még két csirkeszárny a fagyasztóban, meg egy kevés aprólék és nem tudtam velük mit kezdeni. Ezért kerültek a levesbe...

Az első húsleves
Belerakom egy kevés vízbe a két szárnyat és az aprólékot, felforralom a vizet és leszűröm a habját. Ezután megy bele néhány szem egész feketebors, só és bors. (Meg kakukkfű, oregano és bazsalikom). A lángot leveszem kicsire és belerakok egy csomó zöldséget: répát, fehérrépát, zeller, karalábét, petrezselymet, hagymát, fokhagymát, krumplit. És addig főzöm lassú lángon a leves, amíg minden meg nem puhul benne... Az enyém sós lett, de hát mentségemre legyen szólva, szerelmes vagyok...

4 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, Olivérke biztosan értékelte :)
    És mikor jön a sajttorta recept Katica-módra? Én abba vagyok szerelmes ;)

    VálaszTörlés
  2. héjhó! a legelső bejegyzésben már ott figyel a sajttorta receptje :)

    VálaszTörlés