2011. szeptember 22., csütörtök

Amikor rájövök, hogy a pingvinek nemcsak a sarkvidéken élnek...

Ma Juditék jönnek hozzánk vacsorázni, mert most épp én következek a vendéglátásban. Szerintem most is kitettem magamért, szóval remélem, hogy teli hassal és nagy mosollyal távoznak.

Az előétel vicces lesz. Igazából semmi extra, de mégis látványos. 

Pingvinhadsereg
Igen, ma már mindenből lehet pingvint gyártani. Még olívabogyóból is. Mégis hogyan? Fogok két olívabogyót, az egyiket vízszintesen bemetszem egy kicsikét, a másikat pedig függőlegesen végigvágom. Ebbe a részbe töltök egy kis krémsajtot, a vízszintes bemetszésbe pedig egy cikk sárgarépa kerül, melyet a felkarikázott darabokból vágok ki. A nagyobb körcikk lesz a pingvin talpa. És már csak egy fogvájó kell ahhoz, hogy a drága pingvinünk életre keljen. Igazából nagyon pepecselős meló, a sajtot nehéz beletölteni a bogyóba, a répecsőr meg néha szétfeszíti a szájat, de egy órás munka után felsorakozott az én pingvinhadseregem, mely 36 főt számlál.

Most megint csinálok levest, csak a kihívás kedvéért is. 

Mentás borsókrémleves
Jamie Oliver javasolta, hogy a borsót kombináljam össze mentával. Kicsit furcsán néztem rá, de be kell vallanom, hogy már megint igaza volt. De persze nem így kezdődik. Két répát, 2 fej vöröshagymát olajon 10 percig pirítok. Ezt felöntöm másfél liter alaplével. Én itt csaltam: húsleveskockát használtam. De nem mellesleg Jamie is ezt javasolja. Utána került bele fél kiló borsó. Felforraltam az egészet majd gyönygözve főztem még 10-15 percig. A végén pedig jött a nagy mutatvány. Belekerült egy jó nagy csokor menta és botmixer elő, kiéltem gyilkolási hajlamaimat. Szép krémes lett, majd levesgyönggyel tálalom. Jah és persze, só, bors - de ez gondolom, már mindenkinek természetes volt.

Tőkehal kétféleképp, kétféle körettel
Mindenképpen halat akartam főételnek, mert mi már régen ettünk halat, pedig a jód szempontjából nagyon fontos. 
Az A verzió a bonyolultabb és még nem is tökéletes. Fogom a tőkehalat és előzőleg olajban eláztatott, apróra vágott, sózott, borsozott rozmaringlevéllel gazdagon bedörzsölöm. Utána alá és fölé bacon. És megy a serpenyőbe párolódni majd a mikróba grillezem 10 percig. Ügyesebb lettem volna, ha a bacont rácsavarom a halra, mert így erőteljesen szökni akart a hús és nagyon óvatosnak kellett vele lenni. No, majd legközelebb.

A B verzió sima, egyszerű halsütés. Csak annyit csináltam, hogy curry porral vastagon beszórtam a halakat, így kaptak egy ropogós réteget. Arra figyeljünk, hogy csak 2 percig szabad sütni, mert különben száraz lesz.

Ezekhez a halakhoz majd hamarosan lehet választani köretet is. Az egyik a joghurtos sült padlizsán, mely mindössze annyiból áll, hogy a meghámozott, apró darabokra vágott padlizsánt vízben és olajban megsütöm, majd joghurttal kikeverem. Meg sózom, borsozom.

A másik pedig a rizssaláta, ami kicsit hosszadalmasabb, de ugyanolyan egyszerű. Rizst főzök és amíg fő, addig metélőpetrezselymet és bazsalikomot vágok apró darabokra, póréhagymát és karfiolt főzök puhára. Amikor ezek készen vannak és a rizst is leszűrtem, akkor az egészet összekeverem. Chili kerül még bele a són és a borson kívül, illetve sült piros paprika. Ezt úgy csinálom, hogy egy serpenyőt felhevítek és a nagyobb darabokra vágott paprikát belerakom és megvárom, amíg a héja megfeketedik. Utána ezt persze lekaparom és apró darabokra vágom. A végén pedig sajtot reszelek bele és citromlével lazítom az egészet. 

Sült banán
Desszertnek valami egyszerűt, de nagyon finomat választottam. Sült banánt készítettem. palacsintatésztát csináltam két tojásból, cukorból, lisztből és vízből. Ebbe mártogattam bele a négybe vágott banánokat. A palacsintatészta szépen lefolyt a banán aljára, szóval ilyen szép talpasak lettek, de végülis az ízük számít. Az pedig zseniális. Ánizzsal szórtam meg őket, miután megpirultak és csináltam hozzá egy joghurtos-mézes mártogatóst is. 

No, Juditék mindjárt érkeznek, remélem ízleni fog nekik minden.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése