2011. szeptember 9., péntek

Gyümölcsös csirke?

A csirkecombokat úgy szoktam elkészíteni, hogy az általam készített fűszervajat bedugdosom a bőre alá és úgy sütöm meg. Ez tuti siker, sokszor kipróbált és működőképes recept. De mi lenne, ha...? És már megint el kezdtem variálni. Mert végülis a csirke bőre alatti lyuk nem változik, de alá azért bármi mást is be lehet dugdosni. Anyunak van egy nagyon finom májas töltelék receptje, de én most azt sem akarom megcsinálni. Kell valami új. Mondjuk milyen az, ha a csirke bőre alatt egy olyan szósz van, ami édes? Vagy akár olyan, ami gyümölcsből van?

Gyümölcsös pürével töltött csirkecombok
forrás: kraftcanada.com
A combokat kivegytem a fagyóból, azok még egy darabig jéghegymaradványnak hiszik magukat. Szóval van idő átgondolni, hogy mit is szeretnék. Szerintem a legjobb, ha veszek almát, körtét és banánt, mert ezeket lehet pürésíteni. A banánt karikákra vágom, az almát és a körtét meghámozva lereszelem. Citromlé rá meg méz és kicsit összefonnyasztom őket. Utána dugdosás. A csirkék bőrét forró serpenyőben megpirítom, hogy ropogjon. Utána be a sütőbe és addig sütöm, amíg kész nincs. Nekem csak 600 W-os a sütőm, szóval nálam ez lesz egy egész óra. 
De addig majd csinálok valami köretet is. 

Szerintem a köretnek is édesnek kellene lenni. Végig lapozgattam a görög és spanyol szakácskönyveim, semmi nem ragadott meg. 

Végül úgy döntöttem...millió netes receptet átnézve..., hogy kurmplipürét csinálok, de... almával! A krumpli-alma fele-fele arányban fog szerepelni és a végén vajjal és sajttal lesz puha és könnyű. Most tényleg kiváncsi vagyok, milyen lesz. Ha Olivérnek bejön a dolog, akkor lehet, hogy elgondolkozom azon, hogy két hét múlva, mikor jönnek Juditék is ezt csinálom... Ki tudja... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése