2011. szeptember 8., csütörtök

A beteg gasztroblogger éjszakája

Nem tudok aludni. Az orrom még mindig rettenetesen el van dugulva és megőrjít. Szóval leemelem a Ramsey-Bibliám és találomra elemzünk egy receptet. 

Paella csirkehússal és kolbásszal Ramsey vs. Katica
A drága, jó Gordon már az elején felhívja a figyelmünket, hogy paella rizst kell beszereznünk, mert "ez jobban magába szívja a sáfrányos alaplevet, mint a hosszú szemű fajta." Persze, lehet, hogy igaza van, de én legutóbb sima, hétköznapi rizsből csináltam paellát és úgy is nagyon jó lett. Még sáfrány sem kell bele. 
Először nekikészülünk, rizst főzünk (400 gr), leöblítjük, 3 csirkének a felső combjait apró darabokra vágjuk, megfűszerezzük és még a kolbászt is felszeleteljük. Én legutóbb disznóhússal csináltam és csípős kolbászvéggel. Úgy is lehet. Habár szerintem csirkével jobb, szóval R:K 1:0. Egy serpenyőben olívaolajat hevít (ami így oxidálódik és transz-zsírokat képez bennünk...na, ez most azért volt, hogy kicsit romboljam az olívaolaj hírét), majd megpirítja a csirkét és félreteszi. Jaj, már megint okosabb volt, mint én. Katika először hagyműt pirított, rá a húst, meg a kolbászt. Lehet, hogy bacon is került bele... No, lényegtelen. A lényeg az, hogy ha nem rakjuk félre, akkor nagyon csúnyán le fog égni. Minimum három nap szükséges a serpenyő kitakarításához. Ramsey chorizót (250 gr) rak a serpenyőbe a csirke után, 2 percig pirítja, utána megy rá 1 fej felkockázott piros és 1 fej sárga kaliforniai paprika. Wow, ezt én is így csináltam. Utána hozzáadja a rizst. Én előtte még a paradicsomot is beledobáltam. Szerintem itt én voltam jobb. No, mindegy, a rizs nálam is belekerült és én is felöntöttem egy kis borral. Meg vodkalikőrrel is. (Hát, sajnálom, az is volt a hűtőben :). Utána forraljuk és ha felére összement, akkor 1 liter csirkealaplével gazdagítjuk.  És most megy bele a csirke megint és Ramsey kisebb lángra kapcsol. (De jól tette!) Utána negyed óráig még főzi.

Én ez alatt a negyed óra alatt raktam bele egy csomó-csomó fűszert, hogy finom legyen. Chili, só, bors, kakukkfű, oregano, bazsalikom. És finom lett.

Ramsey most borsót rak hozzá. És nála itt ugrik be a paradicsom is. 
A rizs közben mindkettőnknél megpuhult. És szerintem az övé is finom. Az enyém tuti az volt, Olivérrel egy lustulós vasárnap egész nap azt ettük. Paella reggel-délben-este. 

És ami izgi: szerintem ez körülbelül ízre olyan, mint a lecsó. De a lecsó mégiscsak jobb. "Kicsi, savanyú, de a miénk."

No, most már el kezdett szelelni az egyik orrlyukam, visszafekszem Olivér mellé. Hátha tudok olyat, amilyen most épp ő csinál :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése