2011. szeptember 27., kedd

Ízlések és almák

Tegnapelőtt azt gondoltam, hogy állati jó menüt találtam ki, ezért tegnap nagy lelkesedéssel össze-vissza vásároltam egy csomó almát és nekiláttam főzni.

Fehérrépás almakrémleves
Rájöttem, hogy imádom a krémleveseket, így igyekszem egyre többet kipróbálni. A chili&vanilia blogon leltem fel ezt a receptet. Egy fél fej vöröshagymát, egy kevés pórét apróra vágtam és vajon pirítottam őket addig, amíg megpucoltam kettő fehérrépát, kettő almát és kettő krumplit. Utána ezek apró darabokban rákerültek a hagymára, pirultak kicsit, majd fél liter alaplében el kezdtek úszkálni. Egy fél óráig főztem őket, hogy megpuhuljanak és utána ment bele két deci tej. A végén pedig botmixer. Nagyon szupi állaga lett. Só, bors és őrölt szerecsendió kellett még bele. Eredetileg pirítóssal kellett volna tálalni, de mire odáig jutottam, elment a házban az áram...

Ez amúgy isteni leves. Annak ellenére, hogy baromira furinak hangzik a neve. Vagy igazából kinek jutna eszébe csak úgy párosítani az almát a fehérrépával? pedig érdemes ;)

Csirkemell baconnel, máshogyan és almafőzelék
Utána következett a főfogás elkészítése. Most a csirkemell-bacon variánst kicsit átagyaltam, mivel gyönyörű csupahús-csupaíz bacont - dehogy, inkább sonkát - vettem a boltba. A csirkemellek alsó részét keresztül-kasul óvatosan bevagdaltam, utána bedörzsöltem sóval, borssal. Megfordítottam. ott is só, bors, meg sok-sok kakukkfű és reszelt parmezán. A tetejére pedig a sonka került, hogy teljesen befedjük a pipimelleket. Utána óvatosan kikloffoltam őket, meglocsoltam olajjal és mehetett a forró serpenyőbe a sonkás oldalukkal lefelé. 3 perc, utána megfordultak majd még fél perc a sonkának és így ropogós lett. Jamie Oliver javasolta ezt a receptet, de ki kell mondani, hogy azért ez így nem tuti. Mert a sonka nincs rögzítve a húshoz, még akkor sem, ha ott van az alján a parmezán. Szóval szöszöltem vele eleget, mikorra a sonka méltóztatott elfoglalni végleges helyét a csirkemellen.

Amíg ezt csináltam 5 almát megfőztem sós vízben. Leszűrtem és sok vajjal meg egy kis tejföllel pürésítettem a botmixer alatt. Úgy nézett ki, mint a krumplipüré és talán ez is volt a baj... Mert Olivér igazából csak a husit ette meg. Meg persze azt sem tudtam, hogy nem szereti az édes főzeléket és még az állaga is zavarta...

Igazából nem az volt a rossz, hogy nem ette meg... Én csak meg akartam lepni valami finommal, fene sem gondolta volna, hogy az almafőzelék neki nem fér bele a finom kategóriába. :) No, de mindegy...így legközelebb majd a krumplival, kelkáposztával, lencsével és társaival próbálkozom. Mert azok aztán tuti nem édesek... :D


Vacsorára anyukám Update nullás töltöttkáposztája kerül az asztalra, amibe egy hiba sincs, szóval ma garantálom, hogy Olivér ízlése is ki lesz elégítve ;)

2 megjegyzés:

  1. Kényes egy ribanc vagyok az biztos, de a husika finom volt :p

    VálaszTörlés
  2. nem is szoktál finnyázni :P furcsa állagú főzelékek, mártások utálata megengedett ;)

    VálaszTörlés