2011. szeptember 7., szerda

Én egy napot sem bírok ki főzés nélkül...

Tegnap megfőztem előre, mert Olivér az anyukájánál evett, én Zsófival buliztam este, de volt egy kis darált marhahúsom, amit fel kellett használni, mert már nem volt annyira friss. A Virágtól kapott tésztaszószon alakítottam kicsit, hogy belekerülhessen a marha.

Virág isteni tésztaszósza
Hagymát pirítok olajon (kb. egy fél fej vöröset és néhány gerezd fokhagymát), utána ráraktam a darálthúst. (az eredetibe ez nincs). Kicsit szöszöltem vele, hogy majdnem-kész legyen, utána két hámozott paradicsomkonzerv került rá, azt szétnyomkodtam, két tömlőssajt, tejszín és mivel baromi híg lett, így raktam bele tejfölt is. Meg persze bazsalikom, kakukkfű, rozmaring és oregano a só és bors mellé.

Amúgy itt igen nagy gázok adódtak. Virág receptjét tökéletesen követve minimum 8 embernek egy hétig elég ennyi tésztaszósz, kettőnknek meg kis túlzással egy évig, szóval ma tuti ezt eszünk, utána lehet, hogy megy a fagyóba pihenni. 
Ja és arra is fel kell készülni, hogy egy idő után ez a szósz önálló életre kell, ami azt jelenti, hogy az én kis konyhámat teljes egészében belepte: a tűzhelyen, a csempán és a környező részeken nagy pöttyekben érezte jól magát, szóval vigyázzunk vele, mert támad!

A buliból későn értem haza, de megnyugtató volt, hogy bármeddig pihenhetek a náthámra hivatkozva és tegnapi tündérkedésemnek hála Olivér ma is kap enni. De. Délben meguntam dögleni az ágyban és pillanatok alatt rámjött a főzhetnék. Boltba nem akartam menni és már régóta akartam csinálni valami levest. A fokhagymát meg imádom, szóval hupsz, életem első levese trá-rá-rá-rá következik:

Az első fokhagymakrémleves
Szerintem 10 perc alatt végeztem vele. Olajon és egy kis vajon 6 gerezd fokhagymát összefonnyasztok, utána lisztet öntök rá. Itt kell aggódni, hogy csomós lesz, mert a forró olaj-liszt kombó szépen labdává gyúrja magát, de valahogy nekem összejött a csomómentesség. Mondhatni, hogy zseniális lett. Utána ezt alaplével lassan felöntöm és összeforralom. A végén tejszínt rá és azzal besűrítem. Közben folyamatosan fűszerezem: az enyémbe só, bors, cayenne bors, kakukkfű és bazsalikom van. Veszek hozzá cipőt, abban szervírozom, ropogós golyókkal és sajttal a tetején. És zellerlevéllel. Állati jó lesz.

És ma már tényleg nem megyek a konyha közelébe... holnapig kibírom, ígérem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése