2011. szeptember 5., hétfő

Amikor inspirálom saját magam...

Reggel kiszedtem a pulykamellett a fagyasztóból és logikusnak mutatkozott az ötlet, hogy megint elkészítsem a baconbe csavart, sajtkrémes pulykát, ami eléggé sikeres volt legutóbb és idáig mindannyiszor, ahányszor az asztalra került. Persze nem akarom sose ugyanazt a receptet, ugyanúgy elkészíteni, mert így Olivér azt hiheti, hogy mindig mást eszik. :) Szóval jól jött a kora délutáni séta a könyvtárba adósságrendezésre, hogy kicsit változtassak a recepten. Nagyon jól fel lehet dobni ezt az ételt valamilyen szósszal és persze lehet variálni a sajtkrémmel is. Mivel sajtos kedvemben vagyok, ezért zöldfűszeres sajtkrémmel töltöm a pulykamellett és a tetejére csinálok egy finom fokhagymás sajtszószt.

Sajtkrém a baconos pulykába és sajtszósz a tetejére (rizzsel)
A sajtkrémbe sok petrezselymet, bazsalikomot darabolok és rakok bele egy kicsi sajtos párizsit is. Fűszereket pedig, ami tetszik. Nálam szerintem most koriander, só, bors, kapor. 
A sajtszósz is rendkívül egyszerű lesz: tejszín, fokhagyma, reszelt sajt és tömlős sajt. Ráadásul a dédikémtől kaptam egy gyönyörű zöldes üvegkancsót, ami körülbelül 2-3 dl, így ebben tökéletesen lehet tálalni.

Rizzsel tálalom. Persze én mostanában kicsit máshogyan készítem el a rizst, mint régebben. Mert van a gyors módszer, amikor forró vízbe 10-15 percig főzöm, leszűröm és kész. Ez addig nagyon buli, amíg sietsz. De most én náthás vagyok, meg amúgyis. Szóval ráérek, így olajon megpirítok egy kis hagymát, majd ráöntöm a rizst. Utána ezt addig melegítem, amíg el nem kezd pattogni. Ezután rákerül a víz, kb egy pohárral. Akkor jól csináltuk, ha el kezd sisteregni az egész. Utána, ha elforrt a víz, akkor addig pótoljuk, amíg meg nem fő a rizs. Ezt még fel lehet turbózni kurkumával, így a végén az egész sárga lesz, ami az esztétikai élmény növelése szempontjából nem utolsó.


Vettem még fejessalátát a Sparba, mert nagyon olcsó és nagyon szép volt. Ki kellene találni valami finomat vele. Szerintem nyakon öntöm egy kis sajtszósszal vagy megfürdetem fűszerolajban... We'll see.

Tejszínt meg elfelejtettem venni a boltba, szóval lesz még egy köröm...No, sebaj.


23:07 Mókás, hogy mennyit tudok variálni. Ugye megvettem a salátát, mert jaj-de-szép. És most úristen, mit kezdjek vele? Akkor szépen bevillant a gondolat egy Waldorf-saláta képében, amihez ugye nem is feltétlenül szükséges a fejessaláta, de ha már bevillant, akkor ám, legyen.

A kigondolt Waldorf-saláta, ahogy én szeretem meg ahogyan mások is
Lereszelek egy fej zellert és három savanyú almát. Ezt összedolgozom, a levét kinyomkodom. 10 dkg diót (én mandulát kaptam, az is tökéletes bele) durvára aprítok az én kis mozsaramban. Utána jön az öntet, ami tejföl, kefír, majonéz, mustár és citromlé. És ha már megvettem azt a szépséges fejessalátát, akkor a felét beletépkedem. És a végén még néhány zeller levéllel fel lehet turbózni az illatokat. Ennyi. Nem bonyolult. Szép estét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése