2011. december 29., csütörtök

Zöldséges fasírt

Karácsonyra zöldségaprítót kaptam és ma amúgy is pusztító kedvemben vagyok, ezért döntöttem a zöldséges fasírt mellett. Hihetetlenül egyszerű elkészíteni, még akkor is, ha nincs aprítód. Ebben az esetben használhatod a botmixered vagy akár le is reszelheted a keményebb zöldségeket.

Zöldséges fasírt
Az aprítóba egy fej vöröshagymát, 3 szál zöldhagymát, 1 konzervnyi kukoricát, 1 konzervnyi zöldborsót, 1 konzervnyi vörösbabot, egy szál sárgarépát, 1 fej zellert és 8 dkg füstölt tarját raktam bele. Addig aprítom az egészet, amíg pépszerű masszát kapok. Ezután sózom, borsozom és apró gömböket formázok a masszából. Majd lisztbe forgatom és forró olajban kisütöm.



 Ez persze így egyszerűen hangzik, de azt fontos tudni, hogy ha nem elég forró az olaj, akkor szét fog az egész esni. Az első adaggal én is így jártam, így a darabokat kihalászva a serpenyőből, azokat egy tűzálló tálba helyezve 20 percig grilleztem, amitől szépen összeállt, megbarnult és keksszerű állagot vett fel. És így is nagyon finom, szóval nem kell aggódni, ha nem sikerült fasírt formát kihozni a dologból.

A drágámnak pedig szüksége lesz az étel mellé valami húsra, hogy jóllakjon, ezért sült baconnel fogom tálalni a gombócokat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése