2011. december 6., kedd

Karácsonyi menü?

Ha esetleg kicsit mást szeretnél csinálni az ünnepekre, mint az eddigi megszokott töltött káposzta, akkor ajánlom ezt a menüt. Nálam teljesen felkeltette a karácsonyi hangulatot, pedig még a hó sem esik :)

Pistou leves
Egy fej hagymát, két gerezd fokhagymát és egy szél répát meghámozok, apróra darabolok és kevés olajon egy lábosban 10 percig pirítom. Ezután két meghámozott krumplit, apró kockákban a lábosba teszek, majd az egészet felöntöm 1,5 liter vízzel. Kb 20-25 percig hagyom rotyogni, közepes lángon a zöldségeket, közben hozzájuk teszek egy egész paradicsomot és egy paprikát. Mikor minen megpuhult, akkor belekerül még egy konzerv vörös és fehérbab. Néhány percig még főzöm, addig mozsárban egy kis sóval újabb két gerezd fokhagymát és egy csokor bazsalikomot összekeverek, majd az így keletkező pépet reszelt sajttal összedolgozom és az egészet hozzá adom a forró leveshez. Tálaláskor a leves legyen forró és reszeljünk még egy kevés sajtot a tetejére.

Pulykasült
Sosem sütöttem még pulykát, szóval kicsit izgultam, hogy vajon hogy sikerül, de szerintem egész jól megoldottam. Igaz csak egy combbal kezdtem, de innentől már nincs megállás. A pulykát előző este beáztattam fűszeres tejbe, amibe fokhagyma, egész bors, só, bazsalikom, mustármag és őrölt bors került. Ma pedig egy tűzálló tálat kibéleltem különböző zöldségekkel: burgonya, répa, vöröshagyma, zöldhagyma, paprika. (Persze lehet másmilyen zöldségekkel is próbálkozni). Öntöttem rájuk egy kevés olajat és a fűszeres tejből 1 dl-t. Ezután ráraktam a zöldségágyra a pulykasültet, amit megint megsóztam. Meglocsoltam olajjal és a tálra egy sütőzacskót húztam, majd az egész bekerült a mikróba. 40 percig grilleztem a zacskóban, utána 3 percet a zacskó nélkül. És készen is lett. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése