2011. december 30., péntek

Marokkói csirke csípős szósszal és kuszkusszal, mert már unom a rizst.

Jamie Oliver nagyon klassz kis ihletett adott a mai menüt illetően. Már nagyon elegem volt a krumpli vagy rizs köretből, így igyekeztem valami olyasmit keresni, amihez valami más van. És akkor jött ez a recept: kuszkusz van benne és egy csípős ragu jellegű finomság. Ő bárányból készítette el, viszont az én szerelmem ma csirkét kap. Annak úgyis jobban örül. :)


Marokkói csirke
  1. Először a kuszkuszt készítettem el, mert végtelenül egyszerű. Csak annyit kell csinálni, hogy forrásban levő vizet öntök rá, éppen annyit, hogy ellepje, ezután sózom, borsozom, majd egy citrom levét belefacsarom. Amikor ezzel végeztem, akkor alufóliával leborítom és pihentetem.
  2. A húsra egy fűszerkérget készítek. Miután 2,5 centiméteres darabokra vágtam, a darabokat sóban, borsban, curryben, fűszerpaprikában, fokhagymaporban és szárított gyömbérben alaposan megforgatom, majd forró olajban kisütöm őket. Szép piros, ropogós kérget fognak kapni.
  3. A mártáshoz pedig egy fej lilahagymát apróra vágot, olajon egy csokor petrezselyemmel el kezdem pirítani. Megszórom egy kevés római köménnyel, sóval, borssal, majd hozzáadok diónyi vajat, 8 szem apróra vágott aszalt sárgabarackot, egy marék összetört diót és egy kevés chilit. Ezután kerül bele három szem apróra vágott paradicsom, 400 gramm csicseriborsó (konzerv). Az egészet felöntöm egy kevés vízzel és besűrítem. A végén villágval áttöröm és fűszerezem még, ha szükséges.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése