2011. december 10., szombat

Közeleg a karácsony...

Itt volt már az ideje, hogy kipróbáljam a párolóedényem és valami mennyei fogást akartam készíteni, szóval ez lett belőle:

Párolt csirkemell gyümölcsmártással
A csirkét nagyobb darabokra osztottam, sóztam, borsoztam és megszórtam szárított petrezselyemmel. Ezt követően beraktam 20 percre párolódni, a pároló tetejére pedig rizs került. Amíg ők gőzfürdőztek, addig elkészítettem a mártást: én most szederrel csináltam, de bármilyen más gyümölcs kiváló. 400 grammot helyeztem egy lábasba, aláöntöttem egy deciliter fehér, félédes bort és addig főztem, amíg megpuhult. Ezt követően került bele egy kevés fahéj, egy csomag vaníliás cukor, szegfűszeg és 4 ek. cukor. 2-3 percig főztem még, ezután botmixerrel pürésítettem. Melegen a húsra kanalaztam és a párolt rizzsel tálaltam.

Nagyon finom és totál karácsonyi hangulatom lett tőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése