2011. december 13., kedd

Mert télen sok zöldséget kell enni...




Kismilliószor hallottuk már, hogy télen nagyon sok zöldségre van szükségünk, a vitaminok miatt. Ez persze nyárra is igaz, télen csupán azért emlegetik többször, mert nagyobb az esélyünk, hogy elkapjunk valami nyavalyát. Ezt megelőzendő én most übervitaminos menüt csináltam.

Olasz zöldségleves
10 dkg erdélyi szalonnát és egy szál répát julienre vágtam és kevés olajon el kezdtem pirítani. Ezekhez adtam egy db salátacukkinit és 3 szál zöldhagymát, szintén julienre vágva. Az egészet felöntöttem fél liter alaplével, sóztam, borsoztam és beledaraboltam 10 dkg kelkáposztát. Még néhány percig főztem és késznek nyilvánítottam. Valószínűleg tálaláskor megspékelem egy kevés reszelt sajttal.








Babos csirke

1,5 fej vöröshagymát apróra vágtam és egy serpenyőben kevés olajon el kezdtem pirítani. Mikor már üveges volt, akkor 20 dkg apróra vágott csirkemellet adtam hozzá és addig pirítottam, amíg szépen átsült. Ezután fűszereztem sóval, borssal és római köménnyel, majd egy fej piros és egy fej narancs kaliforniai paprikát apró kockákban ráhelyeztem. Egy szál chilit és egy evőkanál paradicsompürét adtam hozzá, jól átkevertem és hagytam tovább rotyogni. Belekerült még három szem paradicsom és 400 gramm vörösbab. Végül főtt krumplit adtam hozzá. Az egészet egy tűzálló tálba helyeztem és sajttal a tetején prosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése