2012. február 1., szerda

A legjobb dolog, ami a burgonyával történhet

A burgonyát számos módon el lehet készíteni, leginkább persze köretként szolgál. Most én egy kicsit felturbóztam és főételt varázsoltam belőle.

Burgonyapite


Másfél kilogramm burgonyát meghámoztam, felkarikáztam és 10 perc alatt sós vízben előfőztem. Ezalatt elkészítettem a besamel mártást: 2 diónyi vajat felolvasztottam, egy evőkanál lisztet szórtam bele, majd 3 dl tejjel felengedtem, sóztam és végül botmixerrel krémesítettem. Egy tűzálló tálat libazsírral kikentem és a burgonyát rétegezve a tálba helyeztem, a rétegek közé besamelt öntve. A felső rétegre aprított bacon került és a maradék besamel, majd 25 dkg trappista sajttal befedve 25 perc alatt pirosra és ropogósra sütöttem a tetejét.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése