2012. február 6., hétfő

Jókai Mór kedvence - a bableves

Balatonszemesen voltunk Olivérrel nemrégiben egy wellness hétvégén és a szombat esti menü a nagy írónkról, Jókai Mórról elnevezett levest is tartalmazta. Olivérnek nagyon ízlett, így megígértem neki, hogy én is megpróbálom elkészíteni, hogy az én kis szerelmem nagyon örüljön :)








Jókai bableves

Libazsírt kezdek el hevíteni és egy fej apróra vágott vöröshagymát pirítok az olajban. Ezt követően hozzáadok 20 dkg felkockázott bacont és 20 dkg felkarikázott lecsókolbászt. Továbbra is pirítom. Most a zöldségek kerülnek bele: 4 gerezd felaprított fokhagyma, 1 szál felkarikázott répa, 1 szál felkarikázott fehérrépa és 1 szem felkockázott burgonya. Még mindig pirítom. Néhány perces pirítás után felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje az összetevőket. Hozzáadok 3-4 babérlevelet. Sózom, borsozom, majd lassú lángon addig főzöm, amíg az összes hozzávaló megpuhul. Puhulás után kerül bele 400 gramm fehér konzervbab és kétkupaknyi ecet és amíg rottyan egyet, addig elkészítem a piros rántást. Ehhez liszt és olaj elegyét kezdek el hevíteni, majd mikor már rotyog, akkor hozzáadok egy kevés pirospaprikát. Ezzel a rántással besűrítem a levest és forrón, puha kenyérrel és/vagy tejföllel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése